Zamówienia w dni robocze do godziny 16:00? Wysyłka jeszcze dziś!

Szybka i niezawodna wysyłka na terenie całej Europy

Ekspercka obsługa klienta z profesjonalną poradą

Mega wyprzedaż: rabaty nawet do 75%! Kiedy się skończy, to się skończy!

Interfejs ELM327 jak rozpoznać oryginał?

ELM327 interface hoe herken ik een originele? - AsTools

Harun Bagci |

ELM327 to uniwersalny, wstępnie zaprogramowany chip używany do wymiany danych między urządzeniem (laptopy, smartfony, przenośne czytniki OBD) a interfejsem OBD (diagnostyka pokładowa w samochodzie). Chip ELM327 jest szeroko stosowany w urządzeniach diagnostycznych OBD II wielu producentów.

Chip jest używany do wymiany danych pojazdu OBD za pomocą protokołu poleceń przez USB, niską i wysoką prędkość RS-232, Bluetooth, przewód lub połączenie WIFI z telefonem komórkowym, laptopem lub innym urządzeniem diagnostycznym.

Istnieje wiele klonów ELM327, w większości przypadków z numerem wersji v1.5. Klony często nie mają podłączonych pinów 2 i 10 portu OBD II, co uniemożliwia odczyt danych specyficznych dla producenta. Oficjalne wersje wydane przez producenta ELM electronics to wersje V1.0, V1.3a, V1.4b, V2.1 i V2.2.

Stare interfejsy diagnostyczne mają chip ELM323. Jest on używany w starszych pojazdach, które mają na przykład tylko linię K jako linię komunikacyjną z różnymi ECU. Linia K jest podłączona do złącza 7 wtyczki OBD / portu OBD. 

ELM327 ma między innymi możliwość wykonywania następujących funkcji:

  1. Odczyt i wyświetlanie kodów błędów.
  2. Odczyt i wyświetlanie (ograniczonych) kodów błędów specyficznych dla marki.
  3. Kasowanie kodów błędów.
  4. Resetowanie kontrolki MIL (Check Engine) na desce rozdzielczej.
Wyświetlanie wartości czujników w czasie rzeczywistym, w tym:
  1. Obroty silnika
  2. Ciśnienie doładowania
  3. Temperatura płynu chłodzącego
  4. Ciśnienie paliwa
  5. Prędkość pojazdu
  6. Ciśnienie paliwa
  7. Prędkość pojazdu
  8. Ciśnienie paliwa
  9. Prędkość pojazdu
  10. Krótkoterminowa wartość adaptacji paliwa
  11. Długoterminowa wartość adaptacji paliwa
  12. Ciśnienie i temperatura kolektora dolotowego
  13. Wyprzedzenie zapłonu
  14. Masa powietrza
  15. Pozycja przepustnicy
  16. Napięcia czujnika lambda
  17. Status układu paliwowego
Obsługiwane protokoły ELM327 to:
  • SAE J1850 PWM (41.6 kbit/s)
  • SAE J1850 VPW (10.4 kbit/s)
  • ISO 9141-2 (inicjalizacja 5 baud, 10.4 kbit/s)
  • ISO 14230-4 KWP (inicjalizacja 5 baud, 10.4 kbit/s)
  • ISO 14230-4 KWP (szybka inicjalizacja, 10.4 kbit/s)
  • ISO 15765-4 CAN (11 bit ID, 500 kbit/s)
  • ISO 15765-4 CAN (29 bit ID, 500 kbit/s)
  • ISO 15765-4 CAN (11 bit ID, 250 kbit/s)
  • ISO 15765-4 CAN (29 bit ID, 250 kbit/s)
  • SAE J1939 (250kbit/s)
  • SAE J1939 (500kbit/s)

Ważne dla prawidłowego działania jest, aby zasilanie i masa (GND) ELM327 były połączone z zasilaniem i masą (GND) wtyczki OBD/DLC (Data Link Connector) w pojeździe, aby zapobiec zakłóceniom spowodowanym różnicą potencjałów (różnicą napięć) między chipem a pojazdem. Aby zapewnić, że wtyczka odczytująca najpierw styka się z masą, nóżki masy wtyczki są dłuższe niż pozostałe piny.

Zainteresowany elm327? Sprawdź naszą szeroką ofertę.
Złącza portu OBD II