ELM327 to uniwersalny, wstępnie zaprogramowany chip używany do wymiany danych między urządzeniem (laptopy, smartfony, przenośne czytniki OBD) a interfejsem OBD (diagnostyka pokładowa w samochodzie). Chip ELM327 jest szeroko stosowany w urządzeniach diagnostycznych OBD II wielu producentów.
Chip jest używany do wymiany danych pojazdu OBD za pomocą protokołu poleceń przez USB, niską i wysoką prędkość RS-232, Bluetooth, przewód lub połączenie WIFI z telefonem komórkowym, laptopem lub innym urządzeniem diagnostycznym.
Istnieje wiele klonów ELM327, w większości przypadków z numerem wersji v1.5. Klony często nie mają podłączonych pinów 2 i 10 portu OBD II, co uniemożliwia odczyt danych specyficznych dla producenta. Oficjalne wersje wydane przez producenta ELM electronics to wersje V1.0, V1.3a, V1.4b, V2.1 i V2.2.
Stare interfejsy diagnostyczne mają chip ELM323. Jest on używany w starszych pojazdach, które mają na przykład tylko linię K jako linię komunikacyjną z różnymi ECU. Linia K jest podłączona do złącza 7 wtyczki OBD / portu OBD.
ELM327 ma między innymi możliwość wykonywania następujących funkcji:
- Odczyt i wyświetlanie kodów błędów.
- Odczyt i wyświetlanie (ograniczonych) kodów błędów specyficznych dla marki.
- Kasowanie kodów błędów.
- Resetowanie kontrolki MIL (Check Engine) na desce rozdzielczej.
Wyświetlanie wartości czujników w czasie rzeczywistym, w tym:
- Obroty silnika
- Ciśnienie doładowania
- Temperatura płynu chłodzącego
- Ciśnienie paliwa
- Prędkość pojazdu
- Ciśnienie paliwa
- Prędkość pojazdu
- Ciśnienie paliwa
- Prędkość pojazdu
- Krótkoterminowa wartość adaptacji paliwa
- Długoterminowa wartość adaptacji paliwa
- Ciśnienie i temperatura kolektora dolotowego
- Wyprzedzenie zapłonu
- Masa powietrza
- Pozycja przepustnicy
- Napięcia czujnika lambda
- Status układu paliwowego
Obsługiwane protokoły ELM327 to:
- SAE J1850 PWM (41.6 kbit/s)
- SAE J1850 VPW (10.4 kbit/s)
- ISO 9141-2 (inicjalizacja 5 baud, 10.4 kbit/s)
- ISO 14230-4 KWP (inicjalizacja 5 baud, 10.4 kbit/s)
- ISO 14230-4 KWP (szybka inicjalizacja, 10.4 kbit/s)
- ISO 15765-4 CAN (11 bit ID, 500 kbit/s)
- ISO 15765-4 CAN (29 bit ID, 500 kbit/s)
- ISO 15765-4 CAN (11 bit ID, 250 kbit/s)
- ISO 15765-4 CAN (29 bit ID, 250 kbit/s)
- SAE J1939 (250kbit/s)
- SAE J1939 (500kbit/s)
Ważne dla prawidłowego działania jest, aby zasilanie i masa (GND) ELM327 były połączone z zasilaniem i masą (GND) wtyczki OBD/DLC (Data Link Connector) w pojeździe, aby zapobiec zakłóceniom spowodowanym różnicą potencjałów (różnicą napięć) między chipem a pojazdem. Aby zapewnić, że wtyczka odczytująca najpierw styka się z masą, nóżki masy wtyczki są dłuższe niż pozostałe piny.
Zainteresowany elm327? Sprawdź naszą szeroką ofertę.
Złącza portu OBD II |
![]() |